Workshop Online Persuasion

Workshop Online Persuasion voor Maastricht University

Voor de Universiteit Maastricht, faculteit Psychologie en Neurowetenschappen (mijn oude faculteit) moest ik een workshop geven over wat je allemaal kunt worden als je psychologie gestudeerd hebt. Studenten denken vaak, ten onrechte, dat je dan alleen therapeut of onderzoeker kunt worden. In mijn workshop heb ik laten zien dat je dus ook ondernemer kunt worden. De link naar de presentatie die ik gegeven heb staat onder aan deze post.

De presentatie is opgebouwd uit twee delen. Het eerste deel gaat over mijn studie achtergrond en een beetje over mijn promotieonderzoek. Het tweede deel gaat over hoe wij mensen beslissingen nemen (volgens cognitieve psychologen zoals Daniel Kahneman). Zoals ik ook heb uitgelegd in deze post over cognitieve biases, maken wij gebruik van twee systemen. Het snelle, intuitieve systeem, en het langzame en meer rationele systeem. Vervolgens laat ik zien hoe je deze cognitieve biases kunt inzetten voor online persuasion. Ik gebruik hierbij de slides van een “which test won” presentatie van OnlineDialogue met wie ik vaak samenwerk.

De presentatie van de workshop online persuasion

De presentatie van de workshop staat hier. Ik ben benieuwd wat jullie van de presentatie vinden (de studenten waren wel enthousiast geloof ik). Wil je meer weten over online persuasion en hoe je deze cognitieve biases kunt inzetten voor je online persuasion strategie, bel of mail dan met ons. We komen graag bij je langs om te bekijken hoe we jullie online persuasion strategie effectiever kunnen maken!