About

BetterChange adviseert bedrijven en organisaties bij het optimaliseren van de online klant dialoog. Optimaliseren betekent beter analyseren (web analyse, gebruikersonderzoek, usability onderzoek, etc.), beter structureren (wat moet er wanneer opgepakt worden en welke tools moeten worden ingezet), en zodoende beter optimaliseren (online persuasion, AB testen, etc.).

Resultaat: meer conversie, meer rendement, en hogere klant tevredenheid!

Ik ben voornamelijk conversie optimalisatie specialist en daarnaast ook webanalist. In mijn dagelijkse werk voor klanten maak ik veelvuldig gebruik van mijn kennis van psychologie, online persuasion, persuasieve communicatie, besliskunde, statistiek (Google Analytics Certified!) en Intervention Mapping. Ik werk hierbij veel met web analyse tools als Google Analytics en Omniture (SiteCatalist), natuurlijk met excel, en met AB test tools zoals Adobe Test & Target en Visual Website Optimizer.

OVER MIJ:

dr. Dirk Franssens - Online Persuasion Expert!

dr. Dirk Franssens – Online Persuasion Expert!

Ik ben begonnen met een studie Internationaal Marketing in Utrecht. Na twee jaar ben ik overgestapt naar de opleiding Psychologie in Maastricht. In Maastricht heb ik ook mijn PhD gehaald. Tijdens mijn promotie onderzoek heb ik me onder andere gespecialiseerd in Intervention Mapping. Dit is een protocol die je kunt gebruiken om zogenaamde “theory- and evidence-based health promotion” interventies te ontwikkelen. Een belangrijk onderdeel van Intervention Mapping is het analyseren van gedrag, het selecteren van de juiste verander methodes om gedrag te beïnvloeden, en het kritisch evalueren van ontwikkelde interventies.

Ik heb tijdens mijn studie en mijn promotie onderzoek ook veel les gegeven aan studenten. Ik heb onder andere de blokken Sociale Psychologie, Besliskunde, Statistiek (voor alle jaargangen), Toegepaste Sociale Psychologie, en Intervention Mapping gegeven.

Ik blog onder andere op Marketinfacts en Emerce. Daarnaast geef ik geregeld gastcolleges over online persuasion en gedragsverandering, onder andere in de master “Persuasive Communication” aan de UvA, en in de bachelor psychologie aan de Universiteit Maastricht.

IK WERK(TE) ONDER ANDERE VOOR:

Tevreden klanten van BetterChange