5 online persuasion tips om met je email signature je omzet te verhogen!

5 online persuasion tips om met je email signature je omzet te verhogen!

Met online persuasion, de kunst van het verleiden van je klant, kun je je online conversie optimaliseren. Zo kun je bijvoorbeeld de content van je site optimaliseren, een online community opstarten, of andere persuasieve technieken inzetten. Waar mensen minder snel aan denken is dat je deze online persuasion technieken ook kunt toepassen in je email signature. Denk eens aan hoeveel emails je per week verstuurd en wie je daar allemaal mee kunt bereiken. Zou het dan niet mooi zijn als je met je email signature mensen kunt verleiden om bijvoorbeeld naar je webshop te komen of meer traffic naar je blogs te generen? Ik geef je hier 5 online persuasion tips die je gelijk kunt inzetten om meer omzet te halen uit je email signature:

1. Vervang je social media buttons in je email signature. Veel mensen hebben tegenwoordig diverse social media accounts (Twitter, Linkedin, etc.) en willen graag meer trafic halen uit deze social media accounts. Door social media buttons toe te voegen in je signature hoop je dit te bereiken. Maar, hoe verleid je je klant om ook te klikken op deze buttons?  Mijn tip is om de social media buttons te vervangen door een persuasieve tekst. Een persuasieve call-to-action zal meer mensen ertoe verleiden om je toe te voegen op de social media  kanalen.

2. Plaats een tijdelijke aanbieding in je email signature. Plaats elke week of maand een speciale aanbieding in je email signature. Nog beter is om deze aanbieding uniek te maken voor de ontvanger van de mail (dus, geef een andere aanbieding dan degene die je al in je webshop weggeeft). Door dit standaard in je signature te zetten, krijgt iedereen met wie je die periode mailt dus een persoonlijke aanbieding. Natuurlijk gebruik je hier de diverse online persuasion technieken om deze aanbieding nog aantrekkelijker te maken voor je ontvangers

3. Plaats je de titel van je laatste blogpost in je email signature. Hou je een blog bij om meer traffic naar je website of webshop te krijgen, plaats dan een link in je signature naar de  meest recente post. Door deze link een persuasieve tekst mee te geven, verleid je je lezers extra om je blog te lezen (en daar moet je natuurlijk de lezers weer verleiden naar de volgende stap in je sales funnel).

4. Track het clickgedrag in je email signature. Dit kun je eenvoudig doen door de links naar je social media accounts te verkorten met behulp van bit.ly of goo.gl. of een andere url shortener service. Je verkort dus de html code van Twitter/Linkedin/etc. die naar je Twitter/Linkedin/etc. verwijst). Zodoende kun je zien hoeveel mensen klikken op de links in je signature.

5. Plaats een duidelijke call-to-action in je email signature. Misschien wel de meest eenvoudige tip om toe te passen. Zorg ervoor dat er een duidelijke call-to-action in je email signature staat. Wat deze call-to-action moet zijn, hangt natuurlijk af van wat voor jou of jouw webshop belangrijk is. Is klant tevredenheid op dit moment een issue, plaats dan een uitnodiging om mee te doen aan een klanttevredenheidsonderzoek. Heb je een nieuwe website, maak hier dan een call-to-action voor aan.

Natuurlijk vergen deze tips wel wat van je. Je moet bijvoorbeeld weten hoe je je email signature kunt veranderen. Bovendien moet je je email signature regelmatig aanpassen. Er zijn veel handleidingen te vinden over hoe je zelf je signature met wat simpele html codes kunt aanpassen. Let wel goed op dat niet alle email clients css goed ondersteunen. Check dus of je signature goed vertoond wordt in alle major browsers (zie hier een overzicht).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen aan aanvullingen. Pas je een van deze online persuasion technieken zelf al toe? Laat me dan weten of het werkt!